SEQUÊNCIA DIDÁTICA 14 A 23/07

 

 

S E Q U Ê N C I A       D I D Á T I C A          -         L Í N G U A       I N G L E S A

 

 

          ANO:                                           PERÍODO:    14  a  23  / 07 / 2020                                    Nº DE AULAS:  02

 

 

E I X O

 

 

U N I D A D E   T E M Á T I C A

 

 

Oralidade / Escrita

 

Interação discursiva

 

 

O B J E T O S   D E   C O N H E C I ME N T O

 

 

Cardinal Numbers [Números Cardinais (0 a 20)]

Cores

 

E T A P A S       D A       A U L A   /   M E T O D O L O G I A

 

 

1ª aula: Começar a aula mostrando aos alunos que já estudamos os números cardinais de 0 a 10, e que agora estaremos estudando de 11 a 20. Utilize um dos vídeos abaixo para apresentar esses números. Os números também podem ser apresentados com slides.

 

Números cardinais (0 a 20):

https://www.youtube.com/watch?v=QUwgh-4b7Bw

https://www.youtube.com/watch?v=Votdk3Ftk6Y

https://www.youtube.com/watch?v=_60Gco-atO4 (usar os 1º 5 minutos do vídeo)

 

Cardinal Numbers (Números Cardinais)

 

                     11 – eleven              13 – thirteen              15 – fifteen              17 – seventeen              19 – nineteen

                     12 – twelve              14 – fourteen             16 – sixteen             18 – eighteen                 20 – twenty

 

1. Match the number with its name (relacione o número com o nome)

a) Twelve              (   )  18

b) Fourteen          (   )  11

c) Seventeen        (   )  14

d) Eleven               (   ) 20

e) Twenty             (   )  12

f) Eighteen           (   )  17

 

 

2. Mark the correct number (marque o número correto)

a) Thirteen                                         b) Fifteen                                     c) Sixteen                                      d) Nineteen

(  ) 10       (  ) 20     (  ) 13                  (  ) 15     (  ) 11     (  ) 5                (  ) 6     (  ) 16     (  ) 14                 (  ) 90     (  ) 7     (  ) 19

 

 

3.  Fill in the missing letters to spell the number. (complete com as letras que faltam para soletrar o número)

a) e_e_e_                         d) f_u_t_e_                      g) _w_lv_

b) t_el_e                          e) _w_nt_                         h) _i_te_n

c) _hi_t_e_                      f) _i_h_e_n                       i) s_v_n_e_n

 

 

 

 

 

                         Numbers Word Search

         1. Write the number in the space provided.

         2. Find the word search puzzle.

               (words only run across and down.)

 

 

 


                                                                                                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                  

 

 

 

 

 

 

 

Unscramble the words and Write (desembaralhe as palavras e escreva)

 

                  11 ______________________       16 ______________________

                  12 ______________________       17 ______________________

                  13 ______________________       18 ______________________            

                  14 ______________________       19 ______________________

                  15 ______________________       20 ______________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Que  números  são  esses?

 

 

 

seventeen

 

 

 

 

fifteen

 

 

 

twelve

 

 

 

nineteen

 

 

 

four

 

 

 

 

eight

 

 

 

thirteen

 

 

 

six

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2ª aula:  Revisando as Cores e os Números Cardinais de 0 a 20.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Observe os números abaixo e pinte os espaços com as cores indicadas ao lado de cada número

 

   1 – yellow              3 – red             11 – white           14 – black           0 – gray               10 – purple

   9 – orange            18 – blue           7 – green             5 – pink              20 – brown          2 –

 

 

fourteen

 

seven

 

twenty

 

eleven

 

nine

 

ten

 

 

one

 

eighteen

 

five

 

zero

 

two

 

three

 

 

 

Escreva as cores e os números utilizando o código.

        

1 – W

2 – B

3 – C

4 – I

5 – E

6 – K

7 – L

8 – H

9 – N

10 – T

11 - A

12 – V

13 – P

 

1)  _____     _____     _____     _____     _____               4) _____   _____   _____    _____    _____   _____   _____   _____

          2             7            11             3            6                         9           4           9           5           10          5            5            9

 

2)  _____   _____    _____   _____   _____    _____        5) _____    _____    _____    _____    _____

        10          1           5            7           12          5                   1           8           4           10           5

 

3) _____    _____    _____    _____                                  6) _____    _____    _____    _____    _____    _____                    

       13           4            9            6                                               5            7           5            12          5             9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

S E Q U Ê N C I A       D I D Á T I C A          -         L Í N G U A       I N G L E S A

 

 

               ANO:                                           PERÍODO:    14  a  23  / 07 / 2020                                    Nº DE AULAS:  02

 

 

E I X O

 

 

U N I D A D E   T E M Á T I C A

 

 

Oralidade / Escrita

 

Interação discursiva

 

 

O B J E T O S   D E   C O N H E C I ME N T O

 

 

Adjetivos

 

E T A P A S       D A       A U L A   /   M E T O D O L O G I A

 

 

 

1ª aula:   Posição dos Adjetivos - Position of Adjectives

Os adjetivos são usados, em sua maioria, antes dos substantivos que eles qualificam. Essa regra também é válida para quando estiverem presentes dois ou mais adjetivos. Os adjetivos podem se posicionar, também, depois de alguns verbos de ligação. Observe as posições dos adjetivos nos exemplos abaixo:

 

- ANTES DE SUBSTANTIVOS:                                       

big tree            intelligent boy                                                          

hard lesson     fast and red car                                                        

fat woman       beautiful pink flowers.                                           

clean fork        beautiful and tall girl                                              

old house         excellent and punctual teacher

blue eyes

 

- DEPOIS DE VERBO DE LIGAÇÃO: TO BE (SER, ESTAR)

Diana was happy. (Diana estava feliz)

am cold. (Eu estou com frio.)

Our baby is healthy. (Nosso bebê é saudável.)

 

Exercises

 

1. Choose the right option:

a)  Erika é uma garota rica e inteligente.

(  ) Erika  is an intelligent and rich girl.

(  ) Erika is a rich and intelligent girl.

 

b) A árvore é alta, velha e bonita.

(  ) The tree is tall, old and beautiful.

(  ) The tree is tall, beautiful and old.

 

c) Edson é arrogant, feio e baixo.

(  ) Edson is ugly, arrogant and short.

(  ) Edson is short, arrogant and ugly.

 

d) A escola é enorme, limpa e organizada.

(  ) The school is huge, clean and organized.

(  ) The school is organized, clean and huge. 

Parte superior do formulário

 

 

 

 

 

2. Choose the correct answer.

 


 

 

  ( ) thin   ( ) light            ( ) old     ( ) fat            ( ) rich          ( ) tall            ( ) thin   ( ) old

  ( ) old    ( ) fat               ( ) thin   ( ) new          ( ) beautiful  ( ) old            ( ) fat     ( ) ugly

 

 

3. Mark the correct answer

a) the opposite of fat

    ( ) big     ( ) thin     ( ) rich

 

b) The water is ____ .

    ( ) short     ( ) dirty    ( ) thin

 

c) A árvore é alta e bonita. 

    ( ) The tree is tall, and beautiful.

    ( ) The tree is old and ugly.

 

d) The car is not expensive.

    ( ) cheap    ( ) poor    ( ) young

 

e) My boyfriend is tall.

    ( ) short    ( ) right     ( ) cheap

 

f) Erika é uma garota rica e inteligente. 

   ( ) Erika is an intelligent and rich girl.            

   ( ) Erika is a poor and bad girl.

 

 

4. Relacione:


a) good     (  ) barato
b) strong   (  ) bom
c) bad       (  ) forte
d) cheap    (  ) mal

 

 

5. Enumere com o seu ''antônimo''


a) rich      (  ) fat
b) good    (  ) clean
c) dirty     (  ) bad
d) thin       (  ) poor

 

 

 

 

 

 

 

2ª aula:

 

Teacher: Class! What can you see in the picture?

Bob:       I can see a man.

Teacher: Is he young?

Bob:       No, he is not. He is old.

Teacher: What can you see, Roberta?

Roberta: I can see a woman.

Teacher: Is she short or tall? 

Roberta: She is tall.

Diana:    I can see two cars. The red car is new and the 

               brown car is very old.

 

1. Answer (R) = Right or (W) = Wrong

 

R

W

a) Bob can see a boy and a girl in the picture.

 

 

b) Bob can see an old man in the picture.

 

 

c) The man in the picture is young.

 

 

d) Roberta can see a tall woman in the picture.

 

 

e) Roberta can see a short woman in the picture.

 

 

f) Diana can see two cars in the picture.

 

 

g) The cars in the picture are yellow and blue.

 

 

 

2. Match the columns

a) Is the man in the picture young?                    (   ) No, they aren’t yellow and blue. They are red and brown.

b) Are the cars in the picture yellow and blue?  (   ) No, she is not short. She is tall.

c) Is the woman in the picture short?                 (   ) No, he is not young. He is old.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Choose the correct answer.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




 

S E Q U Ê N C I A       D I D Á T I C A          -         L Í N G U A       I N G L E S A

 

 

               ANO:                                           PERÍODO:    14 / 07  a  23 / 07 / 2020                                    Nº DE AULAS:  02

 

 

E I X O

 

 

U N I D A D E   T E M Á T I C A

 

 

Oralidade / Escrita

 

Interação discursiva

 

 

O B J E T O S   D E   C O N H E C I ME N T O

 

 

Verbo to be no passado

E T A P A S       D A       A U L A   /   M E T O D O L O G I A

 

 

 

1ª aula:     Sugestão de vídeos:  https://www.youtube.com/watch?v=2pJ_Tb4r3JM

                                                   https://www.youtube.com/watch?v=fVvGQWjDq0I

                                                https://www.youtube.com/watch?v=tjPo1amkkxI

                                                      https://www.youtube.com/watch?v=JiHiqCUrBRg

                                                   https://www.youtube.com/watch?v=Del3HwRlF5g

 

            O verbo to be é um verbo irregular. Isso significa que no passado (Simple Past) ele tem uma forma própria. Ou melhor, ele tem duas formas: was e were.  Cada uma dessas formas tem o pronome/sujeito certo para ser usado.

          Usamos a forma was apenas com os pronomes pessoais Ihesheit ou quando mencionamos o nome de uma pessoa:

 

·                I was – eu estava, eu era

·                He was – ele estava, ele era

·                She was – ela estava, ela era

·                It was – estava, era, foi

·                Miguel was – Miguel estava, era, foi

·                Joana was – Joana estava, era,  foi

 

          Usamos a forma were apenas com os pronomes pessoais we, you, they ou quando mencionamos o nome de duas pessoas ou mais:

 

·                We were – nós estávamos, nós éramos, a gente estava, a gente era

·                You were – você estavam, você era, vocês estavam, vocês eram

·                They were – eles/elas estavam, eram, foram

·                João and Márcia were – João e Márcia estavam, eram, foram

·                Miguel and Joana were – Miguel e Joana estavam, eram, foram

 

 

Affirmative

Examples

was

was late. (Eu estava atrasado.)

You were

You were at my party. (Você estava na minha festa.)

He was

He was a student. (Ele era um aluno.)

She was

She was at school. (Ela estava na escola.)

It was

It was a different day. (Foi um dia diferente.)

We were

We were married. (Nós éramos casados.)

You were

You were my friends. (Vocês eram meus amigos.)

They were

They were my neighbors. (Eles eram meus vizinhos.)

 

 

 

Expressões que indicam passado em inglês.

Para reforçar o uso do Simple Past, muitas expressões temporais são utilizadas nas frases.

Os exemplos mais comuns são: yesterday (ontem), the day before yesterday (anteontem), last night (ontem à noite), last year (ano passado), last month (mês passado), last week (semana passada), ago (atrás), etc.

A. Last week, I cooked. (Semana passada, eu cozinhei.)
B. I didn’t study last month. (Eu não estudei mês passado.)
C. Last year, I went to Brasilia. (Ano passado, eu fui a Brasília.)
D. I had a test yesterday. (Eu tive uma prova ontem.)
E. I was born 37 years ago. [Eu nasci 37 anos atrás.]
F. It was two days ago. [Isto foi  dois dias.]
G. It happened a long time ago. [Isto aconteceu muito tempo atrás.]

 

EXERCISES

 

1. Put the correct form of the verb to be” ( was,  were ) in the past tense of the following sentences.

   (coloque a forma correta do verbo be (was, were) no passado nas seguintes frases.)

a) Maria _______ sick yesterday.

b) We _______ in the same class last year.

c) I _____ tired, after a long day at work.

d) Last semester my teachers ______ very good.

d) The children ______ hungry after so much exercise.

e) You _______ nervous on the first day of school.

f) He _______ very happy last week.

 

2. Underline the correct answer. (sublinhe a resposta correta)

a) João was / were  here last night.

b) We  was / were very busy two weeks ago.

c) I was / were  ill yesterday.

d) Our hotel was/were very clean.

e) You was/were brilliant!

f) My parents was/were in Italy in March.

g) Kate was/were at home yesterday.

 

3. Choose the correct answer.

a. You ______ happy.                           c. I ______ at the supermatket.                     e. Laura and I _______ good friends

    ( ) was     ( ) were                                  ( ) was        ( ) were                                       ( ) was         ( ) were

 

b. Maria ______ my grilfriend.             d. Lucas _____ my boss 3 years ago.           f. It _____ a computer.

    ( ) was     ( ) were                                  ( ) was        ( ) were                                        ( ) was         ( ) were                        

 

 

 

 

 

2ª aula:  Praticar o verbo to be no passado com interpretação de texto.

 

 

1. Read the text and answer the questions.  (Leia o texto e responda as perguntas)

 

 

Mr Cruise

 

            Mr. Cruise was born in York, England, in 1942. He was in South Africa from 1945 to 1950 and was in the United States in 1969. He was in Germany in 1989, and after the Indian Ocean tsunami in 2004 Mr. Cruise was in Indonesia for months with the rescue team. He also was in Mexico in the World Cup in 1970. Tattoo boy is his grandson and loves to hear his stories. Tattoo boy asks his grandfather: What about the 1992 Olympic Games in Barcelona? Were you there? Mr. Cruise answers to him: No, I wasn’t. You were born in 1992, and I was there with you! Oh! Grandpa, you’re incredible! – talked Tattoo boy.

 

Vocabulary

after – depois                    also – também                          months – meses      grandson – neto      answer - responder      with – com      rescue – resgate

Germany – Alemanha      grandfather / grandpa – avô     what about – e         there – lá                ask - perguntar             love - amar    

 

1) Onde Mr. Cruise nasceu? 

a) (   ) Na Inglaterra    

b) (   ) No Brasil    

c) (   ) Na Alemanha    

d) (   ) Na Indonésia 

 

2) Quando ele nasceu?

a) (   ) Em 1942    

b) (   ) Em 1945    

c) (   ) Em 2004    

d) (   ) Em 1992

 

3) Onde ele estava entre 1945 e 1950?

a) (   ) Na Indonésia  

b) (   ) Na África    

c) (   ) No Brasil    

d) (   ) No México  

 

4) O que aconteceu em 2004? 

a) (   ) Um vendaval 

b) (   ) Uma enchente

c) (   ) Um acidente

d) (   ) Um tsunami.  

 

5) Com quem Mr. Cruise ficou na Indonésia? 

a) (   ) Com seus pais    

b) (   ) Com a equipe de resgate   

c) (   ) Com seu neto

d) (   ) Com seus amigos

 

2. Sublinhe no texto os verbos to be no passado.

 

 

 




 

S E Q U Ê N C I A       D I D Á T I C A          -         L Í N G U A       I N G L E S A

 

 

               ANO:                                           PERÍODO:    14  a  23 / 07 / 2020                                    Nº DE AULAS:  02

 

 

E I X O

 

 

U N I D A D E   T E M Á T I C A

 

 

Oralidade / Escrita

 

Interação discursiva

 

 

O B J E T O S   D E   C O N H E C I ME N T O

 

 

Quantificadores - Much e Many

 

E T A P A S       D A       A U L A   /   M E T O D O L O G I A

 

 

1ª aula:   

Vídeos com many e much: https://www.youtube.com/watch?v=Ff4pmSCf5sM

                                        https://www.youtube.com/watch?v=3m2OkiSoi4o

                                        https://www.youtube.com/watch?v=ykfe6mhiS5s&feature=emb_rel_pause

                                        https://youtu.be/gYHeC6Jap60

Much many são quantifiers (quantificadores). Much significa muito ou muita e many significa muitos ou muitas.

Quantificadores são palavras utilizadas para fazer referência à quantidade de algo.

Para sabermos quando usar many much, precisamos verificar se o substantivo ao qual o quantificador se refere é countable (contável) ou uncountable (incontável). Isso porque many é usado com contáveis much, com incontáveis.

Nem tudo que é contável na língua portuguesa é contável na língua inglesa. Por isso, é preciso ter cuidado para saber quando usar many ou much.

Um countable noun (substantivo contável) possui uma forma de singular e outra de plural, já um uncountable noun (substantivo incontável) só possui a forma de singular.

 

Os substantivos incontáveis são aqueles que não podemos contar, como milk, sugar, salt, water etc. Eles possuem apenas a forma singular.

 

Exemplos:

We can put much salt. / Podemos colocar mais sal.

I need much money. / Eu preciso de mais dinheiro.

Do you want much wine? / Você aceita mais vinho?

I need much sugar, please. / Preciso de mais açúcar, por favor.

I have so much felling to show. / Eu tenho tanto sentimento para mostrar.

I don't eat much meat. / Eu não como muita carne.

 

 

Os substantivos contáveis são aqueles que podemos contar, como potatoes, tomatoes, oranges, apples etc. Eles possuem a forma singular e plural.

 

Exemplos:

We have to buy many apples. / Temos que comprar muitas maçãs.

I need many eggs. / Eu preciso de muitos ovos.

I have many notebooks. / Eu tenho muitos cadernos.

I have many cats and dogs. / Eu tenho muitos gatos e cachorros.

There are many potatoes and oranges here. / Há muitas batatas e laranjas aqui.

There are many banks near here. / Há muitos bancos perto daqui.

 

 

 

Activities

 

 

1. Complete the sentences with many or much.

a) I make _____________ mistakes in my composition.

b) You put ______________ sugar in your coffee.

c) André eats _____________ pieces of cake.

d) Alessandra put _____________ salt on her food.

e) We saw __________ birds flying over that old house.

f) I bought ______________ stamps for my children.

g) Your sister drinks _______________ water.

h) Roger and his friends don’t have ____________ money.

i) Edwin played ______________ games at that place.

j) Stephanie doesn’t have ______________ time to spend.

k) Your mother helps _____________ people.

 

 

2. Choose the right alternative to complete the sentences.

a) There wasn’t __________ rain last year, so now the  fields are dry and brown. ( many  /  much )

b) Britney: Did you receive  _____________ e-mails yesterday? ( much  /  many )

    Vanessa: No, only 3 or 4.

c) That plane can take 300 passengers. That’s ____________   people. ( much  /  many )

d) We don’t have ___________ time for this. Let’s start working. ( much  /  many )

e) There aren’t _________ bananas, only three.  ( many   /  much )

f) There isn’t  ____________ cake.  ( many  /  much )

g) Is there ______________ food? ( many   /  much )

h) Are there ___________ strawberries? ( many  /  much )

i) There isn’t __________ chicken. ( many  /  much )

 

3. Which of the underlined expression is used correctly ? (Quais das expressões sublinhadas estão sendo usadas corretamente)
a) Much Brazilian children go to Disney World
b) People spend many time visiting one another
c) Many people travel during their vacations
d) Many money is spent during holidays
e) Much special fruit and vegetables are prepared during thanksgiving

 

 

 

2ª aula: Trabalhar interpretação de texto. Procurar, se possível, fazer a correção na mesma aula.

 

What can you see in my city?

 

            You can see many things. There is a plane flying over the town. There are many birds on a wire. There are many houses, many buildings, trees, streets. There are many flowers in the middle of the streets. There is a river near my city. The river has much water. On Sunday the children like to swim and play soccer. the streets seem very quiet. My little city is very beautiful.

 

Vocabulary

things – coisas       wire – fio de eletricidade       river – rio            seem – parecer           buildings – prédios, edifícios          middle – meio

plane – avião         birds – pássaros                      over – acima       quiet – calmo(a)         town – cidade                                   much – muito (a)

         

 

 

 

 

 

 

 

1. Match the columns

a) A plane   (   ) stay on wire.

b) Birds       (   ) like to swim and play soccer.

c) Children  (   ) flies over the town.

 

2. Write (C) for correct or (I) for incorrect

(   ) Many birds.

(   ) Many streets.

(   ) Much flowers.

(   ) Much water.

 

3. Match the answers to the questions.

a) What can we see in this city?                          (   ) They like to swim and play soccer.

b) Where is the plane flying?                               (   ) There are many flowers.

c) What is in the middle of the streets?                (   ) Many things (plane, birds, houses, etc)

d) What do the children like to do on Sundays?  (   ) The plane is flying over the town.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


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