SEQUÊNCIA DIDÁTICA 08/09 A 02/10

 

S E Q U Ê N C I A       D I D Á T I C A          -         L Í N G U A       I N G L E S A

 

 

               ANO:                                           PERÍODO:  07  a  18 / 09 / 2020                                    Nº DE AULAS:  02

 

 

E I X O

 

 

U N I D A D E   T E M Á T I C A

 

 

Oralidade / Leitura / Escrita / Conhecimentos Linguísticos

 

Interação discursiva / Estudo do léxico / Gramática

 

 

O B J E T O S   D E   C O N H E C I ME N T O

 

 

Objetos escolares

 

H A B I L I D A D E S

 

 

 

C O M P E T Ê N C I A S     E S P E C Í F I C A S

 

 

Identificar o lugar de si e o do outro em um mundo plurilíngue e multicultural, refletindo, criticamente, sobre como a aprendizagem da língua inglesa contribui para a inserção dos sujeitos no mundo globalizado, inclusive no que concerne ao mundo do trabalho.

 

 

C O M P E T Ê N C I A S     S O C I O E M O C I O N A I S

 

Empatia, Ética, Resiliência, Estabilidade emocional, Autoconhecimento, Confiança, Responsabilidade, Autonomia, Criatividade

 

E T A P A S       D A       A U L A   /   M E T O D O L O G I A

 

 

1ª aula

 

Sugestão de vídeos:  https://www.youtube.com/watch?v=aVSnDZHNEQc

                                      https://www.youtube.com/watch?v=oaJrhy-wcv4

                                      https://www.youtube.com/watch?v=LJDfhznIghM

                                      https://www.youtube.com/watch?v=41cJ0mqWses

                                      https://www.youtube.com/watch?v=iRCB0QaSEPE&t=148s

                                      https://www.youtube.com/watch?v=41cJ0mqWses&t=14s  - Parte 1

                                      https://www.youtube.com/watch?v=uT8-YdXPNBk  -  Parte 2

 

 

 

R E C U R S O S

 

slides, vídeo

 

 

 

 

 

 

S E Q U Ê N C I A       D I D Á T I C A        -       L Í N G U A       I N G L E S A

 

 

            ANO:                                       PERÍODO:  08 / 09  a  02 / 10 / 2020                                Nº DE AULAS:  06

 

 

E I X O

 

 

U N I D A D E   T E M Á T I C A

 

 

Conhecimentos Linguísticos

 

Gramática

 

 

O B J E T O S   D E   C O N H E C I ME N T O

 

 

Compreensão geral e específica de textos

Passado Verbo to be - Forma Interrogativa e respostas curtas

 

H A B I L I D A D E S

 

 

(EF07LI06) Antecipar o sentido global de textos em língua inglesa por inferências, com base em leitura rápida, observando títulos, primeiras e últimas frases de parágrafos e palavras-chave repetidas.

(EF07LI07) Identificar a(s) informação(ões) - chave de partes de um texto em língua inglesa (parágrafos).

(EF07LI09) Selecionar, em um texto, a informação desejada como objetivo de leitura.

(EF07LI18) Utilizar o passado simples e o passado contínuo para produzir textos orais e escritos, mostrando relações de sequência e causalidade.

 

C O M P E T Ê N C I A S     E S P E C Í F I C A S

 

CELI01 Identificar o lugar de si e o do outro em um mundo plurilíngue e multicultural, refletindo, criticamente, sobre como a aprendizagem da língua inglesa contribui para a inserção dos sujeitos no mundo globalizado, inclusive no que concerne ao mundo do trabalho.

 

C O M P E T Ê N C I A S     S O C I O E M O C I O N A I S

 

Autonomia; Autoestima; Autoconfiança; Compromisso: estimular a capacidade do aluno de organizar e de buscar respostas às suas perguntas, permitindo o desenvolvimento de seu autoconhecimento para que cresça mais confiante, com isso só tem a ganhar o reconhecimento em si e as características que o tornam único. Contudo estimulando o compromisso tanto no cotidiano escolar quanto no futuro, para o sucesso profissional. 

 

E T A P A S       D A       A U L A   /   M E T O D O L O G I A

 

 

1ª aula

 

Estudamos até agora a forma afirmativa e a forma negativa do passado do verbo to be. Agora estudaremos a forma interrogativa.

 

INTERROGATIVE FORM (Forma interrogativa)

                                                       

Para fazer uma pergunta com o verbo to be no passado, precisamos inverter a ordem da frase afirmativa, ou seja, o verbo vem antes do sujeito. Observe os exemplos:

 

Estrutura da frase Interrogativa:

 

                Verbo to be no passado + sujeito da frase + complemento da frase (interrogativa) 

 

                                               Were they students? (Eles eram estudantes?)

 

Agora observe a diferença entre a frase afirmativa e a frase interrogativa.

 

AFFIRMATIVE FORM:  She was at the party last night.  (Ela estava na festa ontem.)

 

              Sujeito da frase + verbo to be no passado + complemento da frase (afirmativa)

 

 

INTERROGATIVE FORM:   Was she at the party last night? (Ela estava na festa ontem?)

 

              Verbo to be no passado + sujeito da frase + complemento da frase (interrogativa)

 

 

 

 

Sugestão de vídeos:  

                                    https://www.youtube.com/watch?v=lCzdCvco_GI –    Forma Interrogativa a partir de 1:34

                                    https://www.youtube.com/watch?v=7VM11B-Iws8Forma Interrogativa a partir de 5:58

 

2ª aula

 

Vamos praticar?

 

1. Escreva perguntas com WAS / WERE e as palavras dadas:

 

       Exemplo:  you / at school?  -  Were you at school?

 

a) he / at home?  __________________________________________

b) the books / very expensive?  _________________________________

c) they / in Paris / last vacations?  _______________________________

d) you / at home yesterday? ___________________________________

e) the museum / open?  ______________________________________

f) Samuel / with you?  ________________________________________

 

2. Preencha com a forma interrogativa correta do PASSADO simples verbo to be: WAS ou WERE.

a) _________ I your English teacher?                                     b) _________ you a hard worker?
c) _________ they in Itamaraju last week?                              d) _________ he tired yesterday?                                          
e) _________ it a green door?                                                  f) _________ Michael your friend?

 

 

3. Complete o diálogo com WAS, WASN'T, WERE ou WEREN'T.

 

A: I _________ at the zoo yesterday with my sister and her little boy. We _________there for his birthday.

B: Oh. __________ the zoo nice?

A: Yes, it __________. The elephants ___________ amazing!

B: ___________ they frightening?

A: No, they __________. They __________ just really big. What about you? Where ________ you yesterday morning?

B: I __________ at home. I ___________ very busy.

 

 

 

 

3ª aula

 

Agora que já vimos a forma interrogativa, as perguntas, vamos aprender como responder tais perguntas com

respostas curtas.

 

SHORT ANSWERS (Respostas curtas)

Para responder as perguntas com o verb to be no passado, basta fazer da mesma forma que no presente:

  • Para as respostas curtas, usamos “Yes” ou “No”, o sujeito, e por fim o verbo to be, só que no passado;

Example 1:

RESPOSTA CURTA AFIRMATIVA:    YES + SUJEITO + VERBO TO BE NO PASSADO.

 

Was I responsible for the incident last week ?  (Eu fui o responsável pelo incidente semana passada?)

- YES, YOU WERE.

 

 

RESPOSTA CURTA NEGATIVA:     NO + SUJEITO + VERBO TOBE NO PASSADO + NOT

 

Was I responsible for the incident last week?  (Eu fui o responsável pelo incidente semana passada?) 

- NO, YOU WEREN’ T.

 

 

Example 2: 

 

RESPOSTA CURTA AFIRMATIVA: YES + SUJEITO + VERBO TO BE NO PASSADO.

 

Were they friends when were kids? (Eles eram amigos quando crianças?)

- YES, THEY WERE.

                                   

RESPOSTA CURTA NEGATIVA: NO + SUJEITO + VERBO TOBE NO PASSADO + NOT

 

Were they friends when were kids? (Eles eram amigos quando crianças?)

- NO, THEY WEREN’T

 

Sugestão de vídeo: https://www.youtube.com/watch?v=JqJXQ6FKtfQ   Short answers

 

 

 

Agora é com você, vamos colocar nosso estudo em prática!

 

 

 

ENGLISH ACTIVITY

 

1.       Responda as questões com respostas curtas na forma afirmativa:
a) Were you at school? ______________________________________________
b) Were they in my bedroom? _________________________________________
c) Was the elephant gray? ____________________________________________
d) Was she talking? ________________________________________________
e) Was I late? _____________________________________________________

 

 

 

2.       Responda as questões com respostas curtas na forma negativa:

             a) Was he a student? _______________________________________________
          
   b) Were they best friends? __________________________________________
          
   c) Was he a doctor? _______________________________________________
           
  d) Was I a singer? ________________________________________________
         
    e) Were you at home? ______________________________________________

             f) Were you at my party?____________________________________________

 

 

4ª aula

 

Leitura e interpretação de texto:

                                  

                In those days...

 

My name is Ana Frida. I am sixty years old now. Today life is very easy but when I was a child it was very difficult. My family was poor and big. I had five sisters and four brothers. I was up at six o´clock every day. The school was far from my house and there was not transport so I had to walk several kilometers to reach school. The teachers were very strict in those days and there were no distractions, but we were happy.

Vocabulary:

years – anos                         easy – fácil               child – criança                 had – tinha                                     life – vida          

far from – longe  de            several – vários        strict – rigorosos             in those  days – naqueles dias       when – quando      

now – agora                         difficult – difícil       distraction – distração    big – grande                                   today – hoje

up - fora da cama, de pé      reach – chegar a       happy – feliz                   small – pequeno (a)           

 

 

1. Leia o texto com atenção e responda as questões:

a) Is Ana Frida young or old? (Ana é jovem ou velha?)

______________________________________________________________

 

b) How old is she? (Qual é a idade dela?)

_______________________________________________________________

 

c) How life is today? Is it easy or difficult? (Como a vida é hoje?  É fácil ou difícil?

_______________________________________________________________

 

d) How was life when Ana Frida was young? (Como era a vida quando Ana Frida era jovem?)

_______________________________________________________________

 

e) When young, was Ana Frida rich or poor? (Quando jovem, Ana Frida era rica ou pobre?)

_______________________________________________________________

 

2) Escolha a alternativa correta de acordo com o texto.

a) Ana Frida belong to

    (  ) a small family       

    (  ) a big family

 

b) In those days

     (  ) there was a lot of transport. .                          

     (  ) there was no transport.

 

c) In those days

    (  ) the teachers were very strict.       

    (  ) the teachers were very kind.

 

 

d) In those days 

    (  ) there were many distractions.

    (  ) there were no distractions.

 

5ª aula

 

Elaborar junto com os alunos um dominó utilizando verbo to be no passado em todas as formas. Fazer numa folha do caderno. Depois de pronto pedir que eles colem em um papelão ou algum papel mais grosso.

 

 

Where were you yesterday?

 

 

Were you at school last Sunday?    

 

 

No, we weren’t.

    

 

How was Ana?

     

 

 

Ana was beautiful and polite.      

 

 

Where was Maria?

 

 

TRADUÇÃO DAS FRASES

Onde você estava ontem? // Vocês estavam na escola domingo passado?

Não, nós não estávamos. // Como era Ana?

Ana era bonita e educada.  //  Onde estava Maria?

Ela estava em casa.  //  Juca e Ítalo estavam na casa deles?

Sim, eles estavam.  //  Ele era um professor? 

Sim, ele era.   //   Laura estava na sala na última aula?

Não, ela não estava.   //   Quem era seu professor de matemática?

Era Gustavo.   //   Elza era uma boa amiga?

Sim, ela era uma boa amiga.   //   Quando você nasceu?

Eu nasci em 2006.   //   Porque Lucas estava tão atrasado?

Ele estava atrasado por causa do trânsito. //  O pássaro era bonito?

Não, ele não era.   //   Eu estava na casa do meu amigo.

SUGESTÃO DE 12 PEDRAS

 

Where were you yesterday?     //      Were you at school last Sunday?    

No, we weren’t.      //       How was Ana?     

Ana was beautiful and polite.       //      Where was Maria?     

She was at home.      //       Were Juca and Ítalo at their house?     

Yes, they were.      //      Was he a teacher?

Yes, he was.      //       Was Laura in the classroom last class?    

No, she wasn’t.      //       Who was your Math teacher? 

Gustavo was.        //         Was Elza a good friend?

Yes, she was a good friend.      //       When were you born?

I was born in 2006.       //       Why was Lucas so late?

He was late because of the traffic.  //  Was the bird beautiful?

No, it wasn’t.      //       I was at my friend’s house.

 

 

6ª aula

 

Praticar com os alunos na aula, e incentivá-los a jogar com a família. (pais, irmãos, quem morar na casa com eles). Se possível, eles façam um vídeo, quando estiverem jogando com a família, e enviem para o professor, para ser divulgado.

 

 

 

 


 

S E Q U Ê N C I A       D I D Á T I C A          -         L Í N G U A       I N G L E S A

 

 

          ANO:                          PERÍODO:   08 / 09   a   02 / 10 / 2020                         Nº DE AULAS:  06

 

 

E I X O

 

 

U N I D A D E   T E M Á T I C A

 

 

Oralidade / Leitura / Escrita / Conhecimentos Linguísticos

 

Interação discursiva / Gramática

 

 

O B J E T O S   D E   C O N H E C I ME N T O

 

 

Verbos para indicar o futuro

Futuro com will – Forma interrogativa e respostas curtas

Futuro com will – Formas afirmativa e negativa

 

H A B I L I D A D E S

 

 

(EF08LI14) Utilizar formas verbais do futuro para descrever planos e expectativas e fazer previsões.

 

C O M P E T Ê N C I A S     E S P E C Í F I C A S

 

 

CELI01 Utilizar novas tecnologias, com novas linguagens e modos de interação, para pesquisar, selecionar, compartilhar, posicionar-se e produzir sentidos em práticas de letramento na língua inglesa, de forma ética, crítica e responsável.

 

C O M P E T Ê N C I A S     S O C I O E M O C I O N A I S

 

Autonomia; Autoestima; Autoconfiança; Compromisso: estimular a capacidade do aluno de organizar e de buscar respostas às suas perguntas, permitindo o desenvolvimento de seu autoconhecimento para que cresça mais confiante, com isso só tem a ganhar o reconhecimento em si e as características que o tornam único. Contudo estimulando o compromisso tanto no cotidiano escolar quanto no futuro, para o sucesso profissional. 

 

E T A P A S       D A       A U L A   /   M E T O D O L O G I A

 

 

 

 

1ª aula

 

Já vimos as formas afirmativa e negativa, agora veremos a forma interrogativa.

 

 

FORMA INTERROGATIVA

 

Na forma interrogativa do Simple Future o auxiliar modal will posiciona-se antes do sujeito. O verbo principal permanece no infinitivo sem 'TO'. Veja alguns exemplos:

 

Will he travel abroad? (Ele viajará para o exterior?)

Will they buy a new house? (Eles comprarão uma casa nova?)

Will we go out tonight? (Nós sairemos hoje à noite?)

Where will you spend your vacation? (Onde você passará as férias?)

 

 

  

   INTERROGATIVE FORM: WILL + SUJEITO + VERBO PRINCIPAL SEM 'TO'

 

 

 

Sugestão de vídeos:   https://www.youtube.com/watch?v=96w-GqF7F_8

                                        https://www.youtube.com/watch?v=xbP1PkSN4a8

                                    https://www.youtube.com/watch?v=cB8yFXOp72M

 

 

 

 

 

 

 

AFFIRMATIVE

 

INTERROGATIVE

 

I will work

Will I work ?

You will work

Will you work ?

He will work

Will he work ?

She will work

Will she work ?

It will work

Will it work ?

We will work

Will we work ?

You will work

Will you work ?

They will work

Will they work ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

E X E R C I S E S

 

1) Qual é a forma interrogativa da frase “The computers will decide our future.” ?

a) The computers will decide our future?

b) The computers won’t decide our future?

c) The will computers decide our future?

d) Will the computers decide our future?

 

2) Read the dialogue and answer T for true or F for false.

Jack: Hi Nick, what’s up?

Nick: My girlfriend won’t talk to me.

Jack: Why not?

Nick: I called her Bella ...

Jack: Isn’t her name Grace?

Nick: Yes, Bella is my girlfriend.

Jack: Oh no, that’s a fail. What will you do now?

Nick: I guess I will say I’m sorry again and I will 

          probably buy her some folowers.

Jack: Will you say you love her?

Nick: Uh, I think I will buy her more flowers!

 

(   ) Jack is in trouble.  

(   ) Nick’s girlfriend’s name is Grace.  

(   ) Jack thinks that what Nick did is a fail.  

(   ) Nick won’t say he is sorry.    

(   ) Nick will say he loves his girlfriend.   

(   ) Nick will buy a lot of flowers for his girfriend.

 

 

2ª aula

SHORT ANSWER – RESPOSTA CURTA

Short answers são pequenas respostas que damos às perguntas. Ela consiste em apenas sim ou não.

Will you go to school tomorrow morning?
Yes, I will / No, I won’t

 

 

 

Para respostas curtas, ou “short answers” usamos:

Yes + Pronome pessoal + will    -   para respostas afirmativas 

No + Pronome pessoal + won’t   -   para respostas negativas

 

 

 

 

 


Observe abaixo:

 

INTERROGATIVE   FORM

 

QUESTIONS

SHORT ANSWERS

(AFFIRMATIVE)

SHORT ANSWERS

(NEGATIVE FORM)

Will I go to the beach?

Yes, you will

No, you won’t

Will you work tomorrow? 

Yes, I will

No, I won’t

Will Bob study next Saturday?

Yes, he will

No, he won’t

Will your mother go out?

Yes, she will

No, she won’t

Will the school open on Tuesday?

Yes, it will

No, it won’t

Will you and your friends dance tonight?

Yes, we will

No, we won’t

Will you eat hamburgers next weekend?

Yes, we will

No, we won’t

Will the boys play tennis on Friday?

Yes, they will

No, they won’t

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Exemplo Will João travel tomorrow? – João viajará amanhã?  Yes, he will – Sim ele viajará: No lugar de                

                    João usamos o pronome pessoal HE – ele

 

E X E R C I S E S

 

1) Answer the questions with the short answers. (Responda com respostas curtas)

    Example:  Will Ana have children? 

                      No, she won’t.  (negative) 

                      Yes, she will.  (affirmative)

a) Will The boys study more English? (afirmative)  ________________________________________;

b) Will you see your friends tomorrow? (negative)  ________________________________________;

c) Will it be hot next week? (affirmative)  ________________________________________________;

d) Will we have a good future? (negative) _______________________________________________;

 

2) Ask questions for these answers  (Faça perguntas para essas respostas)

    Example:  (Will she be happy?)  Yes, she will be happy.

 

______________________________________? No, it won’t rain tonight.

______________________________________? Yes, I will be a good student next year.

______________________________________? No, he won’t travel by car.

______________________________________? Yes, they will help us.

 

3) Use the verbs to complete the sentences in the future. (Use os verbos para completar as frases no futuro.)

(drink)         (drive – not)         (play)         (read)           (walk)

 

 

 


a) He _________________ my car.

b) Ana _______________ the book today.

c) ______ the boys _______ soccer tomorrow?

d) The teacher ____________ this juice.

e) _______you ________ to school?

 

 

3ª aula

Conheça algumas expressões de futuro em inglês:

Next – Próximo

Month – mês

Tomorrow – amanhã

Week – semana

Year – ano

Tonight – essa noite

Today – hoje

Weekend – fim de semana

on Sunday – no domingo

in December – em dezembro

 

Ex: I’ll live here in January – Eu morarei aqui em Janeiro;

      Carol won’t travel next year – Carol não viajará ano que vem;

 

 

Leia todos os conteúdos que explicam o futuro com will nas 3 formas e as respostas curtas, em seguida responda as atividades.

 

A C T I V I T I E S

1) Write the sentences in the negative and interrogative form. (Escreva as frases na forma negativa e interrogativa)

Example: Ana will study English;

                 Negative – Ana won’t study English;

                 Interrogative – Will Ana study English?

 

a) The boy will be my classmate.

_________________________________________

_________________________________________

 

b) We will need to study for the exam.

_________________________________________

_________________________________________

 

c) My mother will work this weekend.

_________________________________________

_________________________________________

 

2) Make sentences using the future. (Faça frases usando o futuro)

Example:  I / walk to school tomorrow. (affirmative)  –  I will walk to school tomorrow.

a) It / rain on Sunday (interrogative)

___________________________

 

b) We / do our homework this weekend (affirmative)

___________________________

 

c) Amanda / have a birthday party (negative)

_______________________________

 

 

 

3) Match the colums according to each situation.

a) Mr. Smith needs this information,       (   )Will you make dinner?

    but the email is written in Russian!

b) The children are so hungry!                (   ) Will you help me move this table over there, please?                                                                                            

c) Mom, I want to go to the party, but     (   ) I’ll translate it for him.

    I have these math activities to do!  

d) This is very heavy. I can’t move it!    (   ) I will answer it.

e) Hey, the phone is ringing.                   (   ) Well, I won’t do your homework for you!

 

 

4) Match the sentence beginning to their endings.

a) If I have money,                               (   )  we will go skiing.

b) If it rains tomorrow,                         (   )  I’ll get you some candies.

c) If you don’t finish my homework,   (   )  we will rent some movies.

d) If you don’t go now,                        (   )  I will buy a new dress.

e) If it snows,                                       (   )  my teacher will be angry.

f) If the candy shop is open,                 (   )  you will miss the bus.

 

5) Qual é a forma negativa da frase “Paul will paint the house”?

a) Paul not will paint the house.

b) Paul won’t paint the house.

c) Paul not will painted the house.

d) Paul won’t painted the house.

 

4ª aula

1) Read the cartoon and check the correct alternative. (Leia a tirinha e marque a alternativa correta)

a)    A menina quer namorar cascão mesmo ele não gostando de banho;

b)    Cascão irá tomar banho para namorar a garota, como ela sugeriu;

c)    Cascão não se interessou na proposta da garota, pois acredita que vai levar muito tempo para se realizar;

d)    Cascão acha que a menina é muito velha para ele;

 

2) Write negative and interrogative form   (Escreva na forma negativa e interrogativa)

    Example: Elis will Live in Prado

                     Negative – Elis won’t live  in Prado

                     Interrogative – Will Elis live in Prado?

 

a) They’ll go to Teixeira next week.

______________________________________________________

______________________________________________________

 

b) The teachers will work on Saturday.

______________________________________________________

______________________________________________________

 

 

 

c) The dog will sllep on the sofa.

_____________________________________________________

_____________________________________________________

 

d) I’ll travel to São Paulo next year.

_____________________________________________________

_____________________________________________________

 

3) Qual é a alternativa que completa corretamente a frase “I _____ free time tomorrow” no Simple Future?

a) will to have

b) have will

c) will have

d) have

 

4) Complete a frase “The stores _______ early this afternoon” com o verbo no Simple Future e depois marque a alternativa correta.

a) will closing

b) will closes

c) will closed

d) will close

 

5ª aula

Magnus, a fortune-teller

 

Natalie:  Who’s that man among those curious people?

George:  He’s Magnus, a fortune-teller.

Natalie:  Let’s consult him ... I want to know my future.

George:  I don’t believe in fortune-tellers.

Natalie:  But I believe!

Natalie:  Mister Magnus, can you predict my future?

Magnus: Sure! Give me your hand. I can see very good things in your life. At the end of the year you will meet a very

                handsome boyfriend in a party.

Natalie:  Oh, that’s very good!

Magnus: And your father will find a job in a big industry.

Natalie:  Thanks God!

Magnus: A member of your family will win a precious prize in the lottery next year!

Natalie:  Oh, that’s great!

 

Vocabulary

among - entre                            handsome - bonito

believe - acreditar                     meet - encontrar

fortune-teller - cartomante        sure - claro

give - dar                                   want - querer

know - saber                             win - ganhar

 

Text Comprehension

 

1) According  to the text, Magnus is

(  ) alone     

(  ) at home     

(  ) among people

 

2) Magnus Prredicts

(  ) good things in Natalie’s life

(  ) bad things in Natalie life

 

 

 

 

3) According to Magnus, Natalie will meet  a boyfriend

(  ) at school          (  ) in a party       (  ) on a beach

 

4) According to Magnus, Natalie will meet a boyfriend

(  ) next year     (  ) next month     (  ) at the end of the year

 

5) Match the columns.

a) Who’s Magnus?                  (   ) A member of Natalie’s Family.

b) Does George believe in       (   ) He’s very handsome.

     fortune-tellers?

c) Who will win a precious     (   ) Yes, she does.

     prize in the lottery?

d) What’s Natalie’s                  (   ) He’s a fortune-teller.

     boyfriend like?

e) Does Natalie believe in       (   ) Natalie’s father.

    fortune-tellers?

f) Who will find a job in a big (   ) No, he doesn’t.

    industry?

 

 

6ª aula

 

Sugestão de atividade orientada.

Instruções: No caderno, vocês irão colocar o cabeçalho. O título da atividade é “Futuro com will”. Vocês deverão ilustrar 10 frases usando verbos diferentes no futuro em inglês, as figuras podem ser desenhos coloridos, impressão, ou recortes, cada imagem com uma legenda diferente, seguindo o modelo abaixo, use verbos diferentes, seja criativo (a).

    

 

             He will play soccer tomorrow.

     

   

 

  

 

 

 

 

 


 



 

S E Q U Ê N C I A       D I D Á T I C A          -         L Í N G U A       I N G L E S A

 

 

          ANO:  9º                         PERÍODO:   08 / 09   a   02 / 10 / 2020                         Nº DE AULAS:  06

 

 

E I X O

 

 

U N I D A D E   T E M Á T I C A

 

 

Oralidade / Leitura / Escrita

 

Interação discursiva

 

 

O B J E T O S   D E   C O N H E C I ME N T O

 

 

Human Body (Corpo humano)

H A B I L I D A D E S

 

(EF09LI01) Fazer uso da língua inglesa para expor pontos de vista, argumentos e contra-argumentos, considerando o contexto e os recursos linguísticos voltados para a eficácia da comunicação.

C O M P E T Ê N C I A S     E S P E C Í F I C A S

 

 

CELI01 Utilizar novas tecnologias, com novas linguagens e modos de interação, para pesquisar, selecionar, compartilhar, posicionar-se e produzir sentidos em práticas de letramento na língua inglesa, de forma ética, crítica e responsável.

 

C O M P E T Ê N C I A S     S O C I O E M O C I O N A I S

 

Autonomia; Autoestima; Autoconfiança; Compromisso: estimular a capacidade do aluno de organizar e de buscar respostas às suas perguntas, permitindo o desenvolvimento de seu autoconhecimento para que cresça mais confiante, com isso só tem a ganhar o reconhecimento em si e as características que o tornam único. Contudo estimulando o compromisso tanto no cotidiano escolar quanto no futuro, para o sucesso profissional. 

 

E T A P A S       D A       A U L A   /   M E T O D O L O G I A

 

 

 

 

1ª aula

 

Inicie esclarecendo que o tema que vai ser desenvolvido nesta aula é a descrição de pessoas. E, para descrever pessoas, é necessário que se conheça algumas partes do corpo.

Explique que, eles irão escolher uma parte do corpo para escrever sobre. (Today, you will write about a part of your body that you really like.)

Pergunte a eles qual parte do corpo deles que mais gostam? (Which part of yourself do you like most?) Deixe que os alunos respondam à vontade. Certifique-se de que o ambiente em classe seja acolhedor e tolerante, para que cada aluno se sinta à vontade em partilhar.

Abordar as principais partes do corpo. Exercitar a pronúncia.

The Body / O Corpo

 

Head – Cabeça            Knee – Joelho

Hair – Cabelo             Leg – Perna

Neck – Pescoço           Torso – Tronco

Arm – Braço               Mouth – Boca

Eye – Olhos                Nose – Nariz

Finger – Dedo            Ear – Ouvido

Foot – Pé                     Shoulder – Ombro

Toe – Dedo do pé       Ankle – Tornozelo

Elbow – cotovelo        Hand – mão

                           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Perguntar aos alunos se eles sabem o nome de algum esporte que contenha no nome, parte do corpo? (Deixe que se expressem) logo em seguida explique que alguns esportes bem conhecidos usam nomes de parte do corpo, como por exemplo o futebol e o handebol, assim fazendo eles compreenderem que foot é pé e hand é mão, fazendo assim um link do assunto anterior estrangeirismo a esse.

 

 

Sugestão de vídeo:  https://www.youtube.com/watch?v=ai5plJcr1BA                     

 

 

2ª aula

Dialogar sobre o texto, traduzindo oralmente junto com os alunos.

 

Read the text below and answer.

 

Body Parts

 

Let’s start with my head.

On top, you see, it is covered with hair.

On each side of my head, I have an ear, so I can hear you.

I also have two big eyes.

They let me see you.

My nose is for smelling.

My mouth has two lips for kissing and licking.

Inside it has teeth for chewing and a tongue for tasting my food.

It lets me talk, too.

My head sits on my neck.

It let’s me look to my left and right and up and down.

Inside my chest, my heart beats day and night.

When I eat, my stomach fills with food.

My two arms can hug you, and with my two hands and ten fingers, I can catch a ball and write my name!

And down below, with those two legs, two feet, and ten toes of mine, I sure do get around!

 

a) Sublinhe todas as partes do corpo que aparece no texto acima.

 

b)  Copie e traduz as partes do corpo que você sublinhou no texto.

 

 

3ª aula

 

 

 

                                                           MY  BODY

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


4ª aula

 

 

 

 

 

 

5ª aula

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


6ª aula

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

Nenhum comentário:

Postar um comentário